راهکارهای شبکه برای هتلهای اقتصادی

هتل داری هتل داری اقتصادی راهکارهای شبکه برای هتلهای اقتصادی

 

هتلهای زنجیره ای می­توانند از شبکه های درجه یک  هوآوی مخصوص هتلهای اقتصادی استفاده کنند که دارای معماری یکپارچه یا به اصطلاح all-in-one هستند. هدف از طراحی این شبکه ها فراهم کردن زیرساختی کامل و مقرون به صرفه برای هتلهای اقتصادی است ، زیرساختی که نیاز محدود و نسبتا اندکی به سرمایه گذاری آی تی و بکارگیری کارکنان بخش تعمیر و نگهداری آی تی داشته باشد. قابلیت های این راهکار هوآوی عبارتند از:

·       گسترش سریع شبکه با کمترین هزینه

·       سلسله مراتب ساده شبکه که در آن به منظور کاهش هزینه های شبکه، یک دستگاه چندین خدمات ارائه می دهد

·       آنتی ویروس جامع و سایر اقدامات امنیتی برای حفاظت شبکه های هتل دربرابر ویروسهای موجود در کامیپوترهای مهمانان

·       ارتباطات امن بین دفاتر مرکزی و شعب هتلها

برای رسیدن به این مزایا، در معماری all-in-one تعداد نودهای شبکه به حداقل می رسد و مجموعه از پیش آماده ای از منابع به کار گرفته می شود که ثابت شده با کمترین نیاز به تعمیر و نگهداری کار می کند.

در این راهکار، شبکه ای یکپارچه، پایدار و امن ساخته می شودکه از روترهای خروجیegress all-in-one سوئیچ های دسترسی و گیت وی های صدا استفاده می کند. در این رویکرد از مدل شبکه دولایه استفاده می شود تا امنیت و کیفیت عملکرد شبکه  به حداکثر و درعین حال هزینه ها و خطاهای احتمالی شبکه به حداقل برسد.

لایه مرکزی امکاناتی متنوع وتطبیق پذیر فراهم می کند

در لایه مرکزی شبکه از روترهای سری AR G3 هوآوی استفاده شده است. هر یک از روترها را می توان به کارتهای سوئیچینگ با ظرفیتهای مختلف مجهز کرد تا بتوانند میزان دسترسی مناسب به اطلاعات را فراهم کنند. این کارتها از عملکردهای امنیتی پیشرفته ای برخوردارند و می توانند امنیت شبکه های هتلها را به خوبی تامین کنند. کارتهای صدای موجود در روترها به شبکه تلفن سویچدار عمومی (PSTN)  وصل می شود و از هر دو نوع تلفن آنالوگ و IP پشتیبانی می کنند. نرم افزار کنترل دسترسی (AC) درونی روتر شبکه های وایرلس هتل را مدیریت می کند.روتر AR G3 all-in-one با یکپارچه سازی این عملکردهای مختلف، سبب می شود که تعداد لایه های شبکه موردنیاز برای هتلها کاهش یابد.

 

لایه دسترسی، اتصالی امن را برقرار می سازد

در لایه دسترسی شبکه هتل از سوئیچ های سری S1700/S2700 هوآوی استفاده شده است که به خوبی از لایه 2  محافظت می کند و قابلیتهای دسترسی مناسبی را در اختیار کاربران میگذارد.  این دستگاه ها معمولا در اتاقهای تجهیزات واقع در راهروها نصب می شوند.

 در جهت روبه بالا یا آپ استریم، سوئیچ ها  ترافیک را جمعآوری کرده وآنها را از طریق لینک های اپتیکال (اتصالات نوری) یا پورت های الکتریکی GE به لایه مرکزی منتقل می کنند.  در جهت رو به پائین یا دان استریم، سوئیچ ها  برای انواع دستگاه ها اتصال اترنت را برقرار می سازند. برخی از این دستگاه ها عبارتند از:

·       کامپیوترها

·       نقاط دسترسی وایرلس یا همان AP ها

·       دوربین های امنیتی IP

·       تلفن های IP

سوئیچ های هوآوی  روی سرور پیکربندی شبکه،  یک فایل پیکربندی کلی برای شبکه را قرار می دهند. هنگامی که شبکه روشن می شود (At power-on) دستگاه های موجود در شبکه به سرور پیکربندی متصل می شوند  و فایل مذکور را دانلود می کنند تا پیکربندی واحدی داشته باشند.  با این روش، زمان پیکربندی کاهش می یابد و از خطاهای پیکربندی دستی جلوگیری می شود و در بسیاری از موارد دیگر نیازی به تعمیرات نخواهیم داشت.

به کار گیری سه نوع روش امنیتی، حفاظت از شبکه را تضمین می کند

هوآوی با کمک  تکنیک های خروجی شبکه یا network egress، ایزوله کردن محیط یا area isolation و محافظت از لایه 2 و با اقدامات زیر امنیت شبکه را به شیوه ای جامعی تامین می کند:

·       ایزوله کردن پورت ها در هریک از اتاق های مهمانها

·       ایزوله کردن شبکه اتاق مهمان ها از شبکه کاری ومحافظت  از لیست کنترل دسترسی (ACL)  در ناحیه سرور

·       حفاظت از کل شبکه با مادول فایر وال یا دیوار آتشین که در بخش خروجی egressروتر سری AR G3  تعبیه شده است.